Új webshop design készítés


webdesignEgy webshop designja, ergonómiája igen fontos szempont egy online áruház megítélésében. A webáruház megjelenésének hűen tükröznie fogyasztóinak ízlésvilágát. Egy játék webáruház esetében például fontos szempont, hogy inkább színes, játékos legyen az online áruház, semmint komoly, exkluzív megjelenésű.

Egy ékszerbolt esetében azonban még véletlenül sem érdemes hasonló megjelenéssel próbálkozni, mert nem tükrözné a célcsoport és a termék által sugallt értékvilágot. A színeknek szintén különleges jelentőségük van pszichológiai szempontból, így ezeket a tényezőket szintén érdemes mérlegelni.

A webergonómia, amely az emberi felhasználásra való optimalizálást jelenti, szintén lényeges tényező. Nagyon fontos, hogy a látogatók segítség nélkül, könnyedén tudják használni a webáruházat. Ismernünk kell, hogy milyen útvonalat követ vásárlóink tekintete a weboldalon és ennek megfelelően kell elhelyeznünk az oldalon a legfontosabb tartalmakat.

Közismert, hogy az emberek többségének tekintete egy weboldal meglátogatása során „F” alakban járja be az oldalt, így lényeges tartalmakat nem érdemes a webáruház jobb alsó részébe pozicionálni stb.

A fentiekből jól látható, hogy egy webáruház kialakításának igen jelentős ráhatása van a konverzióra, tehát arra, hogy a látogatók hány százalékából lesz tényleges vásárló. A weboldal kinézetének, designjának megfelelő kialakítása nagy mértékben javíthatja a konverziót!