A termékfotók profi megtisztítása és átméretezése sok webáruház tulajdonosnak okoz komoly problémát.
A Webshopasszisztens rövid határidővel vállalja az ügyfél által elkészített termékfotók tisztítását (háttér eltávolítása) és átméretezését, illetve igény szerint vízjelezését. A munka megkönnyítése érdekében azonban néhány szabályt fontos szem előtt tartanunk.
Mire figyelj a termékfotók elkészítése során?
- Legalább 3 irányból készítsd el a termékképet, hogy a vásárlóid minden irányból megtekinthessék a terméket.
- Ügyelj arra, hogy mindig legyenek olyan képek, ahol teljes terjedelmében látszik a termék, méghozzá természetes szögből.
- A fotózásnál ügyelj arra, hogy jó minőségű, nagy felbontású digitális fényképezőgépet használj.
- Ügyelj arra, hogy a termék háttere lehetőség szerint valamilyen egyszínű, világos felület legyen. Ellenkező esetben tisztítás csak rendkívül időigényes manuális módszerrel végezhető el, amely lényegesen megnöveli a költségeket.
Van azonban még néhány dolog, amit tudnod kell a termékképekről.
Termékképek optimalizálása
Keresőoptimalizálási szempontból rendkívül fontos, hogy a weboldal fájlmérete, a lehető legkisebb legyen. Nemcsak azért, mert az alacsony fájlméretű képeket tartalmazó oldalakat előrébb sorolja a Google, hanem azért is, mert jelentősen gyorsítja az oldalbetöltési sebességet. Ez utóbbi megint csak visszahat a keresőoptimalizálásra, hiszen 2010 tavasza óta az oldalbetöltési idő értékelési szempontként bekerült a Google keresési algoritmusába.
Nagyon fontos a képek ALT szövege is. A kép ALT szövege nem más, mint egy képhelyettesítő leírás, amely eredetileg arra szolgált, hogy ha a kép valamilyen okból nem töltődik be (nem elérhető a képfájl, vagy a mobileszközökön az adatforgalom csökkentése érdekében letiltották a képbetöltést), akkor egy rövid szöveges leírással jelölje, hogy egyébként mit ábrázolna a kép, ha betöltődött volna. Másfelől keresőoptimalizálási szempontból is fontos, hiszen érdemi információt hordoz a képről, illetve amennyiben az ALT szöveg tartalmazza az adott termékoldal kulcsszavát, az tovább erősíti az oldal relevanciáját a Google-ben.
A Webshop Asszisztens segít megtisztítani és optimalizálni a webáruházadba feltöltött képeket!