PPC kampánymenedzsment (Adwords – Etarget – Facebook)


Google Adwords kampányok kezelése

A Google AdWords az egyik legelterjedtebb kattintás alapú (PPC – Pay Per Click) online hirdetési rendszer. Ez azt jelenti, hogy az Adwords hirdetések megjelenítéséért nem kell fizetni, mivel az elszámolás kattintás alapú. Fizetni tehát csak akkor kell, ha egy látogató ténylegesen rákattint a hirdetésére, meglátogatja weboldalát, vagy felhívja vállalkozását.

Alapvetően kétféle módon lehet hirdetni a Google Adwords rendszerében: 1) magán a Google Keresési hálózaton (illetve a partnerek keresési hálózatán), illetve 2) a Google Display hálózatán (azaz a Google-től független weboldalakon).

Teljesítményt tekintve azonban tisztában kell lenni a két hálózat sajátosságaival. Míg a keresési hálózaton úgy találnak rá hirdetésünkre, hogy konkrétan rákerestek a Google keresőoldalán egy adott kulcsszóra (tehát határozott céllal kerestek valamit), addig a display hálózat esetében egy másik weboldalon szörfölő látogató érdeklődését keltjük fel.  A kettő között az esetek döntő részében érdemi különbség van. Aki a keresési hálózatról jött, az már konkrét elhatározásból keres – pl. beütötte, hogy Étterem Wekerle -, tehát ő többnyire konkrétan keres, konkrét céllal. Aki a display hálózatról jött az – pl. éppen olvasgatja kedvenc hírmagazinját – és mint érdekesség meglátja, hogy épp egy új éttermet hirdetnek Wekerlén.

Induló weboldalak, webáruházak esetében létfontosságú, hogy minél hamarabb szerezzünk látogatókat. A keresőoptimalizálás, link építés noha rendkívül fontos, de mire érdemi látogatószámot produkál, annak több hónapos átfutási ideje van. Ezt az átmeneti időszakot az esetek döntő részében érdemes PPC alapú hirdetési kampányokkal áthidalni.

Az Adwords számtalan célzási lehetőséget kínál, így akár kilométeres pontossággal becélozhatja célközönségét. Számos igen hasznos funkciója mellett ki kell emelnünk az ún. remarketing funkciót. A remarketing lehetővé teszi, hogy azoknak a látogatóknak, akik már egyszer eljutottak az Ön weboldalára (tehát érdekelte őket az Ön által nyújtott szolgáltatás, vagy a kínált termékek) gyakrabban jelenítsék meg Adwords hirdetését. Különösen hatékony ez a módszer az FMCG (Fast-moving Consumer Goods, azaz gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek) termékeket értékesítő webáruházaknál, hiszen esetükben igen nagy arányú a visszatérő vásárlók száma. De ugyanilyen hatékony lehet a márkázott termékek, szolgáltatások esetében is a fokozott mértékű fogyasztói lojalitás, márkahűség okán.

Etarget kampánymenedzsment