Egy webáruház életében számtalan alkalommal előfordul, hogy bannereket (képes hirdetéseket) szeretnénk feltenni a webáruházunkba, vagy egy display hirdetési hálózatba. A Webshopasszisztens rövid határidővel vállalja akciós bannerek elkészítését az ügyfél igényei szerinti méretekben és stílusban.
Legelterjedtebb banner méretek:
- Függőleges téglalap: 240 x 400
- Mobil nagy szalaghirdetés: 320 x 50
- Szalaghirdetés: 468 x 60
- Nagy szalaghirdetés: 728 x 90
- Négyzet: 250 x 250
- Kis négyzet: 200 x 200
- Nagy téglalap: 336 x 280
- Belső négyszög: 300 x 250
- Felhőkarcoló: 120 x 600
- Széles felhőkarcoló: 160 x 600
- Féloldalas hirdetés: 300 x 600
- Nagy szalaghirdetés: 970 x 90
Banner készítés Google, Facebook és Etarget hirdetésekhez
A bannereknek több típusa létezik az egyszerű képes bannerektől az animált gif fájlokig, illetve a szintén népszerű – bár talán kevéssé szerencsés – flash animációkig. Itt kell megjegyeznünk, hogy a flash animációkat az Apple szoftverei blokkolják, így iPhone, iPad készülékeken a flash hirdetés nem jeleníthető meg. Fontos ugyanakkor, hogy a banner készítés során a Google és a Facebook is speciális feltételeket is támaszt (Adwords és Facebook hirdetések), amelyeket a tervezésnél szintén figyelembe kell venni.
Mikor érdemes bannereket feltenni a webshopba?
Jellemzően különböző kiemelt akciók, nyereményjátékok és hasonló marketing célú tevékenységekhez kapcsolódóan szokás bannereket kirakni a webáruház felületére. Napjainkban egyre elterjedtebbek a különböző ún. slider, vagy más néven diavetítő alkalmazások a webáruházakban, amelyek lényegében azonos méretű bannerek szabályos időközönkénti rotálását végzik. Ez egy rendkívül helytakarékos megoldás, hiszen olyan webshopokban is tudunk egyszerre több kiemelt hirdetéssel dolgozni, ahol egyébként nem lenne hely több hirdetést egyszerre megjeleníteni.
Érdekel a banner készítés?